فست فود زنجیره ای یکی از پدیده‌های جذاب نسل ماست. این روزها فست فودهای زنجیره‌ای از بزرگترین و محبوبترین رستوران‌ها در سراسر دنیا هستند. برندهای معروفی مثل مک دونالد در همه جای دنیا شناخته‌شده هستند و غالبا مردم تمایل دارند از غذاهای این رستوران در همه کشورها استفاده کنند. مک دونالد و سایر فست فودهای بزرگ و زنجیره‌ای به مکان‌های امنی برای مردم تبدیل شده‌اند تا نسبت به کیفیت و طعم غذایی که می‌خورند، اطمینان داشته باشند.

کسانی که دنبال یک وعده غذایی راحت و سریع هستند یا مسافرانی که در سایر کشورها، جای مناسبی را نمی‌شناسند به اعتبار این برندها تکیه می‌کنند. در این مطلب شما را با 10 فست فود زنجیره ای برتر دنیا آشنا می‌کنیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

فست فود زنجیره ای مک دونالد

مک دونالد، از معروف ترین فست فود های زنجیره ای دنیاست که اولین شعبه آن در سا ل 1940 در سن برناردیو کالیفرنیا افتتاح شد؛ بزرگترین رستوران زنجیره‌ای فست فود جهان است که در فوریه 2023 بیش از 37900 شعبه در 100 کشور دنیا دارد. بیشترین شعب مک دونالد در 10 کشور ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، کانادا، فرانسه، انگلستان، برزیل، مکزیک و استرالیا قرار دارد.

در این رستوران همبرگر، ناگت مرغ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ساندویچ ماهی، مک مافین تخم مرغ، هاش براون که ترکیبی از سیب‌زمینی است، مک فلاری که نوعی بستنی است ارائه می‌شود. بسته بندی ساندویچ و غذاهای مک دونالد با لوگویی که به شکل یک M طلایی است، معروف است و شاید مشهورترین تصویری که از محصولات این برند خوشمزه در ذهن داریم، تصویر بسته ‌بندی سیب زمینی سرخ‌کرده آن است.

بسته بندی سیب زمینی

فست فود برگر کینگ

برگر کینگ، دومین رستوران زنجیره‌ای همبرگر و از محبوب ترین فست فود های زنجیره ای جهان است و بیش از 19,000 شعبه در بیش از 100 کشور دارد. کشورهای ایالات متحده، مکزیک، برزیل، چین و آلمان بیشترین شعبات این فست فود را دارند. در این رستوران انواع همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، مرغ سرخ کرده، ساندویچ‌های گیاهی و گوشتی و نیز شیک و بستنی ارائه می‌شود.

نوع بسته بندی برگر این رستوران معروف است و طوری طراحی شده است که برگر درون آن بزرگتر و برجسته‌تر نمایش داده شود. از نظر برخی، این بسته‌بندی امضای برگرکینگ است. همچنین وعده غذایی کودکان همراه با یک اسباب‌بازی است که معمولا کاراکترهای انیمیشن‌های معروف هستند. این فست فود زنجیره ای اولین بار در سال 1954 در فلوریدا تاسیس شد. معروف‌ترین همبرگر این رستوران، همبرگر هوپر است که دو لایه گوشت گاو دارد.

بسته بندی سوخاری

فست فود زنجیره ای ساب وی

ساب وی، بزرگترین فست فود زنجیره ای ساندویچ در جهان است و بیش از 41,500 شعبه در بیش از 100 کشور دارد. این رستوران در سال 1965 در کانکتیکات تاسیس شد. معروف‌ترین غذای این رستوران ساندویچ جانوران آبزی و سالادهای آن با بسته‌بندی‌های خاص است. مشتریان این رستوران می‌توانند هر مقدار دوست دارند نان، گوشت، پنیر، سبزیجات و سس بردارند. در این رستوران معمولا غذاها سرخ نمی‌شوند و می‌توان از سبزیجات تازه استفاده کرد. در واقع می‌توان گفت این نوع فست فود، سالم‌تر است. همچنین به دلیل زیادنبودن فرآیند پخ و پز در این رستوان، در مکان‌هایی شعبه دارد که رستوران‌های بزرگ دیگر از آن اجتناب می‌کنند و به دلیل خدمات خوب و بهداشتی خود، مشهور شده است.

بسته بندی ساندویچ

مطالعه بیشتر: اصول دکوراسیون فست فود


فست فود کی اف سی

برگرکینگ یا KFC بزرگترین رستوران مرغ سوخاری دنیاست که در بیش از 140 کشور دنیا 22600 شعبه دارد. این رستوران دومین رستوران بزرگ دنیاست که در سال 1939 در کوربین، کنتاکی تاسیس شد. این رستوران بخاطر مرغ سرخ شده‌اش که با ترکیبی از 11 گیاه و ادویه درست می‌شود، مشهور است. البته غذاهای دیگری مثل استرپس مرغ، ناگت مرغ و ساندویچ مرغ نیز همراه با مخلفاتی مثل سیب‌زمینی، سالاد و ماکارونی در این رستوران ارائه می‌شود. ممکن است تصویر بسته بندی‌های کی اف سی را دیده باشید که تصویر کولونل هارلند دیوید ساندرس بنیان‌گذار این رستوران روی برخی پکیج‌ها وجود دارد. موفقیت این شرکت به دلیل قیمت مقرون به صرفه و محل قرارگیری شعبات آن است.

بسته بندی برگر

فست فود زنجیره ای پیتزا هات

پیتزا هات، بزرگترین فست فود زنجیره ای پیتزا در دنیاست که در سال 1958 در کانزاس تاسیس شد و بیش از 18500 شعبه در 100 کشور دنیا دارد. معروف‌ترین غذای این رستوران، پیتزای تابه‌ای آن است که ترکیبی از نان ضخیم و مقدار زیادی پنیر است. از غذاهای آن رستوران می‌توان به پن پیتزا، پیتزا مخصوص، پیتزاش شخصی، نان شیرینی، بال سوخاری و سالاد اشاره کرد. یکی از بهترین بسته‌های پیتزا متعلق به این فست فود است که ماندگاری خوبی دارد و گرمای غذا را حفظ می‌کند و از جالب‌ترین بسته‌بندی‌های آن به شکل فوتبال دستی است. همچنین این برند مشهور، بسته بندی سوخاری، بسته بندی پیتزا و سایر غذاها به صورت چند طبقه و کشویی نیز ارائه می‌کند.

بسته بندی پیتزا

فست فود دومینوز پیتزا

دومینو پیتزا بزرگترین رستوران زنجیره‌ای پیتزا تحویلی (بیرون‌بر) در جهان است و بیش از 16,000 شعبه در بیش از 90 کشور دارد. این رستوران در سال 1960 در میشیگان آمریکا  تاسیس شد. دلیل شهرت آن سرعت بالا در تحویل پیتزا و استفاده از مواد تازه در طبخ آن است. در این رستوران، غذاها و پیتزاهای مختلفی مثل پپرونی، هاوایی، گوشت و غیره همراه با سالا و بال، ارائه می‌شود.

فست فود زنجیره ای دومینوز به دلیل کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه خود، شناخته می‌شود. ازمعروف‌ترین کمپین‌های آن می‌توان به گارانتی 30 دقیقه‌ای اشاره کرد. در کمپین گارانتی 30 دقیقه‌ای، شرکت اعلام کرد که همه سفارشات خود را زیر 30 دقیقه تحویل می‌دهد و اگر زمان تحویل طولانی‌تر شد آن غذا رایگان می‌شود. دومینوز در این کمپین‌ به دلیل فشار کاری کارمندان مورد انتقاد بود.

محبوب ترین فست فود های زنجیره ای

فست فود زنجیره ای پانرا برد

پانرا برد، یکی از بزرگترین رستوران زنجیره‌ای ساندویچ برگر در جهان است و بیش از 2,000 شعبه در بیش از 10 کشور دارد. پانرا برد یک فست فود نیست؛ بلکه یک گام بالاتر است و غذاهای تازه‌تر با تجربه راحت‌تر در خوردن را ارائه می‌کند.

این فست فود زنجیره ای در غذاهای نانی متخصص است و در سال 1981 در ماساچوست تاسیس شد. در شعب آن نان تازه پخت‌شده، شیرینی‌ها، ساندویچ و نیز انواع سالاد و سوپ ارائه می‌شوند. این رستوران به دلیل تعهدی که به کیفیت و تازگی مواد استفاده شده دارد، شناخته می‌شود و یکی از اهداف آن، کاهش آلودگی محیط زیست است. در واقع این رستوران برای کسانی که به دنبال غذای سالم‌تر و جایگزینی برای فست فود هستند یک گزینه عالی است. غذاها از پیش تولید نشده‌اند و به صورت سفارشی طبخ می‌شوند و منوی گسترده‌ای دارد. با این حال قیمت آن نسبت به فست فودهای معمولی، بالاتر است.

برترین فست فود های زنجیره ای

فست فود وندیز

وندیز یک فست فود بین‌المللی آمریکایی است که در سال 1969 در اوهایو تاسیس شد. این فست فود، پس از مک دونالد و برگر کینگ، سومین رستوران بزرگ است که بیش از 6700 شعبه در 20 کشور دنیا دارد. علت شهرت این رستوران همبرگرهای آن است که با گوشت گرم گاو، پخته می‌شوند. از غذاهای اصلی آن می‌توان به همبرگر داو دابل، ساندویچ مرغ، فروستی نوعی بستنی در ترکیب با شیر و شکلات، ساندویچ بیکوناتور، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ناگت مرغ و سالاد اشاره کرد.

این رستوران از نظر بسیاری از کاربران و به دلیل کیفیت خوب غذا و خدمات خود برترین فست فود های زنجیره ‌ای موجود است و بارها و بارها جوایز رضایت مشتریان آمریکا را کسب کرده است. همچنین در سال‌های اخیر گزینه‌های سالم‌تری را به منوی خود اضافه کرده است و قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارد.

فست فود های زنجیره ای دنیا

فست فود زنجیره ای دانکن دوناتس

دانکن دوناتس بزرگترین رستوران زنجیره‌ای دونات در جهان است و بیش از 10,500 شعبه در بیش از 40 کشور دارد. این رستوان قهوه و شرینی‌جات ارائه می‌کند. اولین شعبه آن در سال 1950 در ماساچوست تاسیس شد که در ابتدا نام آن اپون کتل بود؛ اما بعدها در سال 1955 به دانکن دوناتس تغییر نام یافت.

این شرکت به دلیل شعبات زیاد و قیمت مقرون به صرفه خود موفق بوده است. از جمله خوراکی‌های محبوبی که در منوی فست فود زنجیره ای دانکین دوناتس دیده می شود قهوه، شیرینی دونات، بنگل، مافین، ساندویچ صبحانه است. این رستوران برای کسانی که به دنبال صبحانه یا میان‌وعده سریع هستند گزینه مناسبی است. مشتریان با خرید هر آیتم، امتیازی می‌گیرند که اگر به حد مشخصی برسد، می‌توانند یک غذا یا نوشیدنی رایگان بگیرند. این رستوران یکی از مهره‌های اصلی صنعت قهوه در دنیاست که هر سال بیش از 2 میلیارد فنجان قهوه می‌فروشد.

معروف ترین فست فود های زنجیره ای

فست فود زنجیره ای تاکوبل

اکو بل، در لیست بزرگترین فست فود های زنجیره ای تاکو در جهان است و بیش از 7,000 شعبه در بیش از 30 کشور دارد. این رستوران به دلیل اینکه غذاهایی مثل تاکو، بریتوس و غذاهایی که از رژیم غذایی مکزیکی الهام گرفته است، شهرت دارد. این رستوران در سال 1962 در کالیفرنیا تاسیس شد. تاکوبل از بزرگترین مهره‌ها در صنایع غذایی مکزیک، بزرگترین رستوران در ایالات متحده و دومین در جهان است. به‌طوری‌که هر سال بیش از 3 میلیارد تاکو می‌فروشد.

فست فود های زنجیره ای

جمع‌بندی

رستوران‌های زنجیره‌ای متعددی در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند که برخی از آنها فست فود، برخی غذاهای دریایی، برخی اقلام شیرینی و نوشیدنی ارائه می‌کنند. این رستوران‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا شعبه دارند و به محبوبیت زیادی رسیده‌اند. مهم‌ترین هدف این رستوران‌ها ارائه غذای سریع و مقرون به صرفه به مشتریان است. با این حال برخی از این رستوران‌ها به سمت ارائه غذای سالم‌تر و سبزیجات رفته‌اند. شما، کدامیک از فست فودهایی که معرفی شد را ترجیح می‌دهید و چرا؟ لطفا نظرتان را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.