دکوراسیون فست فود شاید اولین چیزی باشد که نگاه مشتریان را به خود جلب می‌کند، البته ممکن است کمی غیرواقعی به نظر برسد، اما دکور داخلی فست فود می‌تواند دلیلی باشد تا مشتری بازهم برای سرو غذا به آنجا سر بزند. پس هیچ‌گاه دکوراسیون متفاوت و آراستگی محیط کسب‌وکارتان را دست‌کم نگیرید.

 اگر به دنبال یافتن پاسخ سؤالات خود در حوزه طراحی دکوراسیون فست فود هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا با جدیدترین نکات طراحی داخلی فست فود آشنا شوید.

نحوه استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی فست فود

دکوراسیون تنها محدود به متراژ و محل قرارگیری آن نمی‌شود، بلکه رنگ‌ها نقش مهمی را جذب مشتری ایفا می‌کنند، پس باید برای انتخاب رنگ، نهایت وسواس را به خرج داد؛ زیرا رنگ منتخب درواقع زمینه‌ساز دکورسازی و برند فست فود است. جالب است بدانید که یک تحقیق علمی نشان می‌دهد رنگ محیط داخلی رستوران می‌تواند بر ذهنیت مشتری تأثیر بگذارد و حتی  بر میزان احساس گرسنگی، تشنگی و نوع سفارش آن‌ها نیز اثرگذار باشد. پس برای انتخاب رنگ در طراحی داخلی محیط سرو غذاهایتان، بهتر است در کنار مطالعه این بخش، از تجربیات مشتریان و رقیبان خود استفاده کنید.

رنگ‌های روشن؛ مانند سفید، بژ و خاکستری روشن

رنگ‌های روشن معمولاً مناسب فست فودهای کوچک هستند، هرچه در دکوراسیون داخلی از رنگ‌های روشن استفاده شود، محیط بزرگ‌تر از حد معمول دیده می‌شود و این موضوع عاملی است تا مشتریان احساس آرامش و امنیت کنند. با توجه به این موضوع، پس بهتر است صاحبان فست‌فودهایی که نسبتاً شلوغ هستند برای طراحی دکوراسیون داخلی فست فود حتماً از رنگ‌های روشن برای دیوار و سقف استفاده کنند، اما برای صندلی و گلدان‌ها می‌توانند یکرنگ نسبتاً گرم را انتخاب کنند.

طراحی داخلی فست فود

رنگ‌های آرامش‌بخش؛ مانند سبز و قهوه‌ای

رنگ‌های سبز و قهوه‌ای به علت نزدیکی بارنگ طبیعت سبب می‌شوند دکوراسیون داخلی حسی آرامش‌بخش را درنظر مشتریان جلوه کند. انتخاب این رنگ برای محیط داخلی باعث می‌شود تا آنها برای دریافت این حس آرامش و انرژی مثبت، علاوه بر اینکه از میل کردن غذایشان لذت بیشتری می‌برند، احتمالا دفعات بعد به آنجا بازگردند و دوباره از شما خرید کنند.  

مهار اشتها؛ آبی و بنفش

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما آبی و بنفش دورنگی هستند که می‌توانند در کاهش اشتهای مشتری اثر بگذارند، ازآنجایی‌که این دورنگ موجب محدودشدن اشتها می‌شوند، پس توصیه می‌شود از آن‌ها در دکور فست فود کمتر استفاده شود.

جذب مشتری؛ قرمز و زرد

باکمی دقت می‌توان متوجه این موضوع شد که زرد و قرمز به‌عنوان پرکاربردترین رنگ‌ها در ساخت لوگوها و طراحی دکوراسیون محسوب می‌شوند و علت این موضوع می‌تواند با افزایش میزان ضربان قلب و فشارخون مشتری پس از مشاهده این دورنگ مرتبط باشد. معمولاً رنگ قرمز و زرد اگر به میزان مناسب در دکوراسیون داخلی استفاده شود، می‌توانند برجذب مشتری تأثیرگذار باشند.


مطالعه بیشتر: ده فست فود برتر دنیا


نحوه نورپردازی در طراحی دکور فست فود

آنچه دکوراسیون فست فود را جذاب‌تر می‌کند نورهای گرم ولی با شدت کم هستند، زیرا این نورها می‌توانند فضای داخلی محیط را صمیمی و مملو از آرامش نشان دهند. معمولاً نورپردازی‌های مخفی یا روی دیوار می‌توانند نقش مؤثری را در بزرگ‌تر نشان‌دادن فضای داخلی فست فود ایفا کنند. اگر قصد برندسازی دارید، حتماً نورپردازی را جدی بگیرید و به‌هیچ‌عنوان در دکوراسیون فست فودتان از نور مستقیم استفاده نکنید.

نحوه انتخاب میز و صندلی در دکوراسیون فست فود

میز و صندلی به دکوراسیون داخلی، معنا می‌دهد و برای انتخاب آن‌ها باید ابتدا تم کلی محیط در نظر گرفته شود. پس از انتخاب رنگ، راحتی میز و صندلی موضوع مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. در کنار موارد فوق تسهیل در پاک‌سازی فوری این وسایل نیز از دیگر نکاتی است که در هنگام انتخاب آنها باید موردبررسی قرار بگیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی فست فود

اصول استفاده از نام تجاری در طراحی داخلی فست فود

انتخاب یک نام تجاری منحصربه‌فرد و جذاب از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند برای صاحب کسب‌وکار یک دغدغه بزرگ باشد. به‌طورکلی انتخاب یک نام تجاری با لوگوی زیبا می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش جذابیت طراحی داخلی فست فود ایفا کند. پس در هنگام انتخاب نام برند و ساختار لوگو، بهتر است به این موضوع دقت کنید. توصیه می‌شود برای نصب نام تجاری حد تعادل رعایت شود، زیرا استفاده بیش‌ازحد از نام تجاری در دکور داخلی، می‌تواند آن را شلوغ‌تر از حد معمول نشان دهد.

اصول دکوراسیون فست فود کوچک

به‌طورکلی در دکوراسیون فست فود کوچک رنگ دیوار و دکور از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً برای فست فودهای کوچک، دکور رنگ روشن پیشنهاد می‌شود؛ اما برای انتخاب میز و صندلی می‌توان از رنگ‌های گرم استفاده کرد. پس از رنگ دکور، نورپردازی از موضوعات مهمی است که باید به‌صورت غیرمستقیم و مخفی باشد تا احساس آرامش در مشتری ایجاد شود؛

اما راز طلایی دکوراسیون این نوع مکان‌ها که می‌تواند موجب فروش 300 درصدی شود، انتخاب یک رایحه مناسب است. این طبیعی است که مشتری در هنگام ورود، توقع دارد بوی غذایی گرم و لذیذ را استشمام کند، اما پس از ورود، تلفیق بوی غذاهای مختلف احتمال دارد که مشامش را آزار دهد، پس بهتر است همواره برای محیط از یک رایحه خوشبو و همیشگی استفاده کنید. این موضوع به‌طور شگفت‌انگیزی در افزایش میزان مشتری و فروش بیشتر تأثیرگذار است.

طراحی دکوراسیون داخلی فست فود بزرگ

با توجه به متراژ بالای فضای داخلی فست فودهای بزرگ، انتخاب رنگ دکور باید مطابق مد روز، نظر مشتریان یا سلیقه شخص تعیین شود، اما به‌طورکلی رنگ‌های زرد، سبز، قهوه‌ای، قرمز و … گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی فست فودهای بزرگ شناخته می‌شوند؛ اما برای میز و صندلی بهتر است از مدل‌هایی که کم‌جا هستند بارنگ‌های خنثی، استفاده شود. انتخاب یک رایحه و نورپردازی غیرمستقیم و کم‌نور نیز از دیگر نکاتی است که بهتر است به آن دقت کرد.

اصول دکوراسیون داخلی فست فود بیرون بر

شاید شما هم تصور می‌کنید که فست فودهای بیرون بر نیاز چندانی به طراحی دکوراسیون داخلی ندارند، اما این تفکر کاملاً غلط است، چراکه طراحی دکوراسیون به محیط کار معنا می‌دهد و می‌تواند بر عملکرد کارکنان اثرگذار باشد. ضمن اینکه یک دکوراسیون زیبا در فست فودهای بیرون بر می‌تواند موجب اعتمادسازی و جلب نظر بیشتر مشتریان شود. شما می‌توانید به مواردی همچون طراحی دیوارها و کف، تم رنگی، پیشخوان، یخچال، محلی که مشتری بتواند برای دریافت غذای سفارشی خود در آنجا منتظر بماند، تابلوهایی که منو را نمایش می‎دهد و همچنین ورودی مغازه فست فودفروشی خود، توجه کنید تا آنچه که نظر مشتری را بیشتر جلب می‌کند را در دکوراسیون کسب‌وکار خود، پیاده‌سازی کنید.

طراحی دکوراسیون فست فود مدرن

در طراحی دکوراسیون فست فود مدرن معمولا از پنجره‌های بزرگ با هدف استفاده از نور طبیعی استفاده می‌شود. طراحی یک آشپزخانه به‌صورت باز، ایستگاه تلفن، نقاشی غذاها و ایستگاه‌های نوشیدنی و چاشنی از دیگر موضوعاتی است که در حین طراحی دکوراسیون این محیط‌ها در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه فست فودهای مدرن تقریباً مانند کافی‌شاپ‌ها طراحی می‌شوند، اما با نصب چند پاراوان می‌توان فضایی برای حریم شخصی مشتریان ایجاد کرد. جالب است بدانید که تضاد رنگ‌ها محیط جذاب و دوست‌داشتنی را ایجاد می‌کند؛ پس اگر می‌خواهید از چندین رنگ جذاب برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید، می‌توانید روی تأسیس یک فست فود مدرن متمرکز شوید.

طراحی دکوراسیون فست فود

مطالعه بیشتر: اصول انتخاب جعبه پیتزا 


اصول دکوراسیون داخلی فست فود کلاسیک

نکته‌ای که در اصول دکوراسیون داخلی فست فود کلاسیک باید به آن بسیار توجه شود، انتخاب رنگ دکور است. معمولاً دکور فست فودهای کلاسیک روشن است؛ اما میز و صندلی یا اجزای دیگر فضا می‌توانند به رنگ قرمز، قهوه‌ای، یاسی و … باشند. یک نورپردازی غیرمستقیم به همراه یک ایستگاه نوشیدنی، دکوراسیون داخلی فست فود کلاسیک را تکمیل‌تر خواهد کرد.

دکوراسیون فست فود با استفاده از مواد چوبی

 اگر یک فست فود یا رستورانی در منطقه‌ای خشک و کویری دارید، توصیه می‌شود باهدف افزایش مشتری در دکوراسیون داخلی آن، از گیاهان و مواد چوبی استفاده کنید. ایجاد یک دکور روستایی یا سنگی در یک منطقه کویری می‌تواند فضا را جذاب‌تر از حد معمول نشان دهد. معمولاً دکوراسیون این محیط‌ها با استفاده از مواد چوبی زمانی منحصربه‌فردتر خواهد شد که در فضای داخلی آن از آثار هنری دست‌ساز نیز استفاده شود.

طراحی آشپزخانه فست فود چگونه باید باشد؟

تماشای عملکرد آشپزان و دیگر پرسنل، امری جذاب برای مشتریان محسوب می‌شود که می‌تواند رضایت آن‌ها را تا 20٪ افزایش دهد. با توجه به این موضوع پس باید طراحی آشپزخانه فست فود به‌گونه‌ای باشد که در کنار آراستگی، بتواند احساس آرامش و اعتماد را در مشتریان ایجاد کند. باوجود تفاسیر فوق، انتخاب رنگ‌های روشنی مانند سفید و کرم گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه فست فود هستند.

جمع‌بندی

زمانی که مشتری وارد یک فست فود می‌شود، تنها روی سفارش غذا و نوشیدنی متمرکز نخواهد شد، بلکه طراحی دکوراسیون داخلی نیز ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث می‌شود تا یک مشتری موقت، تبدیل به یک مشتری دائم و همیشگی شود. طبق مقاله فوق برای دکوراسیون داخلی چنین محیط‌هایی، عوامل زیادی مانند نورپردازی، میز و صندلی، دکور و … دخیل هستند که باید برای انتخاب آن‌ها متراژ محیط و سبک دکوراسیون را مدنظر قرارداد.

بسیار خرسندیم که با ما تا پایان مقاله راهنمای دکوراسیون فست فود همراه بودید. لطفاً تجربیات خود را در حوزه طراحی دکوراسیون رستوران، کافی شاپ و فست فود با ما به اشتراک بگذارید.