جعبه‌های مقوایی محصولات بسته‌بندی فوق‌العاده محبوبی هستند که برای مصرف‌کننده مزایای زیادی را به همراه دارند. این جعبه‌ها برای هر کسب‌وکاری مناسب است و برای افرادی که می‌خواهند به راحتی محصولاتشان را بسته‌بندی کنند، بهترین گزینه است. البته لازم است که در انتخاب انواع بسته بندی مقوایی به نوع کسب‌وکار و نیازتان توجه کنید. در واقع با انتخاب درستِ انواع بسته بندی کارتنی علاوه بر اینکه کار حمل‌ونقل محصول برایتان راحت‌تر می‌شود، میزان فروش و سودتان هم افزایش پیدا خواهد کرد. در این مقاله در مورد ویژگی‌ها و مزایای این جعبه‌ها، کاربردهای آن‌ها، جنس جعبه‌ها و دلایل استفاده از چاپ روی آن‌ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. با ما همراه شوید.

ویژگی ها و مزایای استفاده از انواع بسته بندی مقوایی

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای استفاده از انواع جعبه مقوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت از محصولات شما

انتخاب انواع بسته بندی مقوایی که بیشترین محافظت را برای محصولات شما ارائه دهند، ضروری است. استفاده از این محصولات نه تنها به نفع مشتریان، بلکه به نفع شما نیز خواهد بود. با محافظت از محصول شما در برابر هرگونه آسیب، سود شما کامل و بدون قید و شرط تضمین خواهد شد.

این جعبه‌ها از مواد باکیفیت و محکمی ساخته شده‌اند و می‌توانند به خوبی در برابر انواع فشارها یا سایش‌ها دوام بیاورند. اگر قصد دارید محصولاتتان را با جعبه‌های مقوایی بسته‌بندی کنید، ضخامت جعبه‌ها را در نظر بگیرید.

انعطاف پذیری بالا

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که جعبه‌های مقوایی را منحصربه‌فردتر از هر محصول بسته‌بندی دیگری می‌کند. این جعبه‌ها سازگاری بالایی دارند. می‌توانید آن‌ها را به هر شکل و اندازه‌ای که می‌خواهید به راحتی برش دهید یا روی آن‌ها چسب و منگنه بزنید. ویژگی‌های این جعبه‌ها محدود نیست. این واقعیت که می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد یا به هر اندازه‌ای برش داد، به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا جعبه‌های بسته‌بندی منحصربه‌فردی را طراحی کنند که هر محصولی را کاملا در بربگیرد.

بسته بندی محصولات متنوع

جعبه‌های مقوایی جعبه‌های بسته‌بندی عالی هستند. آن‌ها می‌توانند محصولات مختلفی مانند کتاب، کفش، لوازم جانبی کوچک، لباس، خوراکی‌ها و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای دهند. از آنجایی که این جعبه‌ها را می‌توان به هر اندازه یا شکلی برش داد، هیچ محدودیتی برای بسته‌بندی آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها آنها را ترجیح می‌دهند.

انواع جعبه مقوایی

خرید انواع بسته بندی ساندویچ از 724box


وزن سبک

جعبه‌های بسته‌بندی به دلیل وزن کمی که دارند گزینه‌ای ایده‌آل برای محصولاتی هستند که قرار است در فاصله‌های طولانی جابجا شوند. این جعبه‌ها وزن زیادی ندارند و وقتی روی ترازو قرار می‌گیرند، وزن آن‌ها بسیار ناچیز است. ضخامت موادی که در سفارشی‌سازی جعبه‌های بسته‌بندی استفاده می‌شوند، در وزن آن‌ها تاثیری ندارد. از طرف دیگر، این ویژگی باعث شده است به راحتی از مکانی به مکان دیگر قابل حمل باشند.

بسته بندی ایمن

جعبه‌های بسته‌بندی می‌توانند حداکثر ایمنی را برای محصولات شما ارائه دهند. جعبه‌های مقوایی برای محافظت کامل از کالاها طراحی شده‌اند. آن‌ها از کوبیده‌شدن کالاهای بسته‌بندی شده به اطراف جلوگیری کرده و همچنین تضمین می‌کنند که محصولات شما به طور کامل در برابر تکان‌ها، لرزش‌ها و همچنین ضربه محافظت می‌شوند.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود بسیاری از کسب‌وکارها از انواع بسته بندی مقوایی برای محصولاتشان استفاده نکنند، بحث هزینه است. برخی حتی نگران هزینه چاپ روی جعبه هستند که در برخی موارد می‌تواند بالا باشد؛ اما واقعیت این است که جعبه‌های بسته‌بندی نسبت به سایر محصولات مانند بسته‌بندی‌های پلاستیکی هزینه کمتری دارند.

انواع بسته بندی مقوایی برای چه محصولاتی استفاده می ‌شود؟

بسته‌بندی‌های مقوایی محصولات پرکاربردی هستند و اولین هدف انواع بسته بندی اصولی محافظت از کالاهایی است که نیاز به نگهداری و حمل‌ونقل دارند.

مقوا می‌تواند برای نگهداری همه چیز از کالاهای الکتریکی گرفته تا وسایل خانه، مورد استفاده قرار بگیرد. کسب‌وکارهای بزرگ از این نوع بسته‌بندی برای ارسال محصولاتشان به صورت عمده استفاده می‌کنند، در حالی که کسب‌وکارهای کوچک برای اطمینان از سالم رسیدن سفارشات به دست مشتریان، به سراغ استفاده از جعبه‌های مقوایی می‌روند.

از جعبه‌های کارتنی می‌توان برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی (مثلا کارتن‌های شیر مقوایی و ظرف غذاهای فست‌فود) استفاده کرد. علاوه بر این، حتی می‌توانند برای حمل مواد شیمیایی خطرناک، مواد دارویی و زباله‌های خطرناک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. انواع بسته‌بندی کارتنی توسط افراد، مشاغل کوچک و شرکت‌های بزرگ صنعتی استفاده می‌شود.

 مواد و روش های مورد استفاده در تولید انواع بسته بندی مقوایی

جعبه‌های مقوایی را در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های متنوع می‌سازند تا هر محصولی را بتوان با آن‌ها بسته‌بندی کرد. جعبه مقوایی استاندارد از کاغذِ حاصل از جعبه‌های بازیافتی یا پالپِ درختان ساخته شده است. مقوای نهایی از لایه‌هایی از پالپ تشکیل شده است که عمل‌آوری شده، شکل داده شده و به هم فشرده شده‌اند.

معرفی انواع بسته بندی کارتنی غذا

بسته‌های کارتنی غذا از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی غذا محسوب می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قیمت مناسبی که دارند، مورد توجه بسیاری از کسب‌وکارها هستند. این نوع بسته‌بندی‌ها دارای مقاومت‌های مختلف هستند و در ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند.

تولید بسته بندی فست فود

خرید انواع بسته بندی برگر از 724box


به طور کلی می‌توان گفت هدف از طراحی انواع بسته‌بندی کارتنی غذا بیشتر برای تولید بسته بندی فست فود است و شامل بسته‌ بندی پیتزا، برگر، ساندویچ، انواع بسته بندی سوخاری، سیب‌زمینی و بسته بندی پاکتی می‌شود.

 جنس انواع جعبه مقوایی غذا از چیست؟

جنس‌های مختلفی از بسته‌بندی‌های مقوایی غذا را در بازار مشاهده می‌کنید. جنس جعبه‌های غذا به ابعاد جعبه و وزنی که باید تحمل کند، بستگی دارد. به طور کلی پرفروش‌ترین جعبه‌های غذا دارای جنس‌های زیر هستند:

  • جعبه غذا کرافت: بیشتر جعبه‌های غذا از جنس مقوای کرافت تولید می‌شوند. این نوع مقوا به راحتی می‌تواند انواع ظرف غذا را در وزن‌های مختلف تحمل کند.
  • جعبه غذا سفید: برخی دیگر از جعبه‌های غذا از جنس مقواهای سفید هستند که یکی از پرمصرف‌ترین مقواها در صنعت بسته‌بندی و ساخت جعبه به شمار می‌روند. مقوای سفید مانند دیگر مقواهای موجود در بازار، دارای گرماژهای متفاوت و سایزهای مختلفی است. هرچه مقوای سفیدی که برای تهیه جعبه‌های غذا استفاده می‌شود ضخیم‌تر باشد، درجه مرغوبیت آن بیشتر است.

علاوه بر موارد بالا، به دلیل اینکه مقواهای سفید جنس لطیفی دارند، چاپ روی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود و کیفیت چاپ نیز بهتر است.

  • جعبه غذا گلاسه: نسبت به دو مدل بالا، جعبه غذا گلاسه دارای جنس بهتری است. برای تهیه این نوع جعبه از مقوای گلاسه 200 الی 300 گرمی مات یا براق استفاده می‌شود و می‌توان از روکش سلفون مات و براق هم روی آن استفاده کرد. چاپ روی مقوای گلاسه شفافیت بیشتری دارد و رنگ‌ها باکیفیت‌تر دیده می‌شوند.

 اهمیت درج چاپ بر روی انواع بسته بندی کارتنی غذا

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید روی انواع بسته بندی مقوایی مواد غذایی انجام شود، عمل چاپ است. چاپ روی کارتن در واقع نوعی بازاریابی برای محصولات غذایی است. وقتی بسته‌بندی محصولات خاص باشند، چشم مشتری را به خود خیره می‌کنند و این موضوع باعث فروش بیشتر خواهد شد. اگر از کیفیت محصولاتتان رضایت دارید، بهتر است برای آن‌ها یک بسته‌بندی شیک در نظر بگیرید تا کیفیت خودتان را ثابت کنید.

چاپ روی کارتن در واقع نوعی برند سازی است و شما می‌توانید با بسته بندی خاص، برند خودتان را در معرض نمایش عموم قرار دهید.

بسته بندی اصولی

خرید انواع بسته بندی سیب زمینی از 724box


جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مزایای انواع بسته بندی مقوایی، مواد مورد استفاده در تهیه جعبه‌های مقوایی و محبوب‌ترین جنس‌های این محصولات پرداختیم. توضیح دادیم که جعبه‌های مقوایی از رایج‌ترین و پرکاربردترین محصولات بسته‌بندی هستند که به دلیل تنوع زیاد و کاربردهای فراوانی که دارند، بخش مهمی از صنعت بسته‌بندی را تشکیل می‌دهند. از مزیتشان گفتیم که به دلیل استفاده از کاغذ و مقوا در ساختار این نوع جعبه‌ها، وزنشان بسیار سبک است و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابجا کرد. همین موضوع باعث شده است هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و انبارداری آن‌ها نسبت به دیگر روش‌های بسته‌بندی کم‌تر و مناسب‌تر باشد.