ایده بسته بندی فست فود یکی از اولین نکاتی است که بعد از افتتاح این کسب‌وکار باید به آن توجه ویژه داشته باشید. شما نباید از اهمیت بسته‌بندی در جذب مشتری و فروش بیشتر غافل شوید. بسته‌بندی‌های فست‌فود در طرح‌ها و انواع مختلفی انجام می‌شوند.

از آنجایی که رقابت شدیدی بین رستوران‌های فست‌فود وجود دارد؛ شما باید خلاقانه‌ترین طرح و بهترین جنس را برای بسته‌بندی انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید انواع غذاهای فست‌فود نیز بسته‌بندی‌های متفاوتی را نیاز دارند. به‌عنوان مثال بسته بندی سوخاری باید با بسته‌بندی پیتزا متفاوت باشد. در ادامه بیشتر درباره اهمیت ایده بسته‌ بندی فست‌ فود صحبت می‌کنیم و ایده‌هایی را برای بسته‌بندی انواع غذاها ارائه می‌دهیم.

چرا باید به بسته بندی فست فود توجه ویژه ای داشت؟

داشتن یک ایده بسته‌‌بندی خلاقانه نقش مهمی در تبلیغات دارد؛ بنابراین شما باید به دنبال ایده جالب بسته بندی فست فود باشید. شما باید در انتخاب نوع بسته‌بندی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که از ورود آلودگی‌ها به آن جلوگیری شود و سلامت و بهداشت غذا حفظ شود.
  • بسته‌بندی باید مقاوم باشد و در اثر حرارت یا رطوبت غذا از بین نرود.
  • فست‌فود ممکن است در طول مسیر با تکان‌های شدیدی روبرو شود. بسته‌بندی باید مانع از تغییر شکل و آسیب دیدن غذا شود.
ایده بسته بندی فست فود

در حالت کلی بسته‌بندی به‌نوعی معرف برند شما است. شما باید از طرح لوگو و برند خود روی بسته‌بندی استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این کار می‌تواند باعث جذب یا دفع مشتری شود. بسته‌بندی‌های خلاقانه و جالب اشتهای خریدار را تحریک می‌کند و او را برای خرید ترغیب می‌کند.

همانطور که تا کنون دیده‌اید اغلب رستوران‌های فست‌فودی در عکس‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نیز از بسته‌بندی برای نمایش تمایز محصول خود استفاده می‌کنند. برانگیختن اشتها و کنجکاوی مخاطبان یکی از ترفندهای تبلیغاتی است و این موضوع به‌خوبی با داشتن یک ایده بسته‌ بندی فست فود خلاقانه پوشش داده می‌شود.

ایده بسته بندی فست فود (جعبه همبرگر)

بسته بندی برگر یکی از جنبه‌های مهم تبلیغات برای این فست‌فود است. بسته‌بندی از سالیان دور از دغدغه‌های بشر بوده است. اما در قرن‌های اخیر اهمیت این موضوع نمود بیشتری پیدا کرده است. رستوران‌های فست‌فود برای ایده بسته بندی زمان و هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند.

در واقع شما برای نشان دادن خوشمزه و متمایز بودن همبرگر خود باید اهمیت زیادی به بسته‌بندی آن بدهید و افراد را برای خرید و تست کردن برگر خود تشویق کنید. در ادامه چند نمونه طرح خلاقانه برای بسته‌بندی همبرگر به شما ارائه می‌دهیم.

نمونه های بسته بندی خلاقانه جعبه پیتزا

بدیهی است که پیتزا یکی از پرطرفدارترین فست‌فودها در سراسر جهان است. کمتر کسی است که از طعم و بوی این فست‌فود دوست‌داشتنی فراری باشد و نخواهد آن را امتحان کند. اما همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهم در خوشمزگی پیتزا گرم بودن و حرارت آن است. بنابراین شما باید برای انتخاب بسته بندی پیتزا این موضوع را در نظر داشته باشید. حفظ تازگی و حرارات و عطر پیتزا در کنار زیبا و خلاقیت در طراحی می‌تواند باعث جذب بیشتر مشتری برای شما شود و شما در بین رستوران‌های فست‌فود متمایز کند. با ما همراه باشید تا ایده‌های خلاقانه و زیبایی را برای بسته‌بندی پیتزا به شما معرفی کنیم.

ایده های جالب جعبه سیب زمینی

بی‌شک سیب‌زمینی سرخ‌کرده از محبوب‌ترین خوراکی‌های بشر است. بعید است کسی در برابر این خوشمزه پرطرفدار مقاومت کند. بنابراین سیب‌زمینی نیز در فست‌فودی‌ها ارائه می‌شود. بسته بندی سیب زمینی نیز یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. زیرا شما باید تمایز خود را از سایر فست‌فودی‌ها به مخاطب نشان دهید و او را قانع کنید که از شما خرید کند. سیب‌زمینی معمولا در جعبه یا لیوان‌های بسته‌بندی ارائه می‌شود. برای انتخاب بسته‌بندی سیب‌زمینی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جنس بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که از تازگی سیب‌زمینی محافظت کند.
  • چربی و روغن از به بدنه خارجی آن منتقل نشود.
  • از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده باشد و باعث مسمویت غذا نشود.
  • بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده بتواند به‌راحتی سیب‌زمینی‌ها را صرف کند.
ایده جالب بسته بندی فست فود

ایده بسته بندی فست فود (بسته بندی سوخاری)

سوخاری نیز یکی دیگر از غذاهای فست‌فودی است که طرفداران زیادی نیز دارد. ایده خلاقانه بسته بندی فست فود برای سوخاری باید خلاقانه و اشتهابرانگیز باشد. این بسته‌بندی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری سوخاری‌های گرم و تازه‌ای را تحویل بگیرد و برای خریدهای بعدی نیز از برند و رستوران‌ شما خرید کند.

این جعبه‌ها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا از موادغذایی محافظت کنند. حفظ تازگی، بهداشت و کیفیت سوخاری از مهم‌ترین ویژگی‌های سوخاری است. البته نباید از طراحی خلاقانه و زیبای بسته‌بندی نیز غافل شوید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، داشتن یک ایده بسته‌ بندی فست فود اهمیت برجسته‌ای در تبلیغات دارد و می‌تواند به جذب مشتری کمک زیادی کند. در واقع شما می‌توانید با یک بسته‌بندی اشتهاآور نظر مخاطبین را جلب کنید و آن‌ها را به خرید محصولات‌تان تشویق کنید. در ادامه طرح‌هایی زیبا را برای بسته‌بندی سوخاری به شما نمایش می‌دهیم.

انواع بسته بندی ساندویچ جذاب و خلاقانه

بسته بندی ساندویچ یکی از نکات مهم برای فست‌فودهایی است که این خوراکی خوشمزه را ارائه می‌دهند. این بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که دما و حرارت غذا حفظ شود. مشتری چه ساندویچ سرد و چه ساندویچ گرم سفارش دهد،‌ در هر صورت باید غذای خود را با گرمای لازم و درخواست‌شده تحویل بگیرد. از طرفی بسته‌بندی باید از سلامت و بهداشت ساندویچ محافظت کرده و از ورود آلودگی‌های محیطی به درون جعبه جلوگیری شود. ما برای شما ایده‌هایی برای بسته‌بندی ساندویچ آماده‌ کرده‌ایم.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره ایده بسته بندی فست فود و اهمیت آن در جذب مشتری و موفقیت کسب‌وکار گفتیم. همچنین ایده‌هایی را برای انواع فست‌فود برای شما به نمایش گذاشتیم. بسته‌بندی نقش مهمی در تبلیغات دارد و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش فروش مواد غذایی شما شود. امروزه اغلب عرضه‌کنندگان غذاهای فست فود و اغذیه‌فروشی‌ها هزینه و زمان زیادی را برای بسته‌بندی غذاهای خود صرف می‌کنند.

گرافیست و طراحان زیادی نیز در این زمینه فعال هستند و با خلق ایده‌های ناب به فروش بیشتر شما کمک می کنند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین از ایده‌های بسته‌بندی استفاده کنید و طرح‌هایی خلاقانه برای بسته‌بندی مواد غذایی خود خلق کنید.